Image Alt

Returnare produse

POLITICA DE RETURNARE

Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 34/2014: consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 14 zile de la denunțarea contractului. Se recomandă utilizarea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru recepționarea produselor
Design Solutions Studio SRL va înapoia contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai târziu de 14 zile de la primirea produsului returnat. Suma înapoiată cât și condițiile de returnare nu includ cheltuielile de transport.
Definiția contractului de vânzare (art. 2, 5.): orice contract în temeiul căruia profesionistul (Design Solutions Studio SRL ) transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și servicii.
Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmării automate de primire a acesteia.
Art. 12 menționează ca exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale. Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoana fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare și doar în cazul contractelor la distanță (orice contract încheiat între profesionist și consumator în cadrul unui sistem de vânzări la distanță organizat, fără prezența fizică simultană a profesionistului și a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanță, până la și inclusiv în momentul în care este încheiat contractul).
Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin.
De exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte, să încerce un fier de călcat dacă se încălzește nu să și calce, să constate pornirea unui aparat electrocasnic, fierăstrău, hidrofor, bormașină sau orice alt dispozitiv care este acționat printr-un motor electric, nu și folosirea lui în scopul produs de fabricant.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind specifică producătorului. Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra că produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de către producător. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renunțare la contract.

 

Procedura de returnare
Retur de Produse
Puteți solicita returul de produse în următoarele cazuri:
• Produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site. Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este disponibil).
• Produs nefuncțional în primele 48 ore (2 zile lucrătoare) de la recepție.În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urma notificării scrise sau prin prezentarea la sediu în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
• Produs în colet deteriorat. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor vă este transferat integral în momentul în care întrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care se utilizează un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrării produselor către transportator.
• Produse livrate greșit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.
Costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus (nu și în cazul renunțării la cumpărare) cad în sarcina magazinului nostru.
Mențiune
În toate cazurile de mai sus, cu excepția celui referitor la defectele în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original și însoțite de toate accesoriile și documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.

 

1. Retragerea din contract sau renunțarea la cumpărare – Persoane Fizice
Pașii care trebuie urmați:
1.Consumatorul trimite la adresa de e-mail brickedro@gmail.com o cerere de retur. Consumatorul are la dispoziție 14 zile de la primirea produselor pentru a anunța retragerea din contract. Mesajele trimise după 14 zile calendaristice nu sunt luate în considerare.
2.Așteptarea confirmării acceptării returului din partea Design Solutions Studio SRL . Confirmarea acceptării returului se va face prin e-mail sau telefonic de către un reprezentant Design Solutions Studio SRL în maxim două zile lucrătoare de la primirea mesajului de retragere din contract .
3.După primirea confirmării returului consumatorul va expedia produsul de returnat pe cheltuiala proprie în maxim două zile lucrătoare. Pentru expediere consumatorul poate să opteze pentru orice firmă de Curierat Rapid ce activează pe piața din România.
Produsul de returnat va fi trimis la adresa:
Design Solutions Studio SRL Adresa: Str. Corneliu Coposu, nr. 9, Cluj-Napoca, Cluj
Telefon: 0748454544
Obligatoriu pe colet se va menționa: Numele și prenumele, Adresa completă și Numărul de telefon al Expeditorului.
Obligațiile ce revin Design Solutions Studio SRL
În funcție de opțiunea cumpărătorului, banii proveniți din stornarea produselor returnate se pot folosi pentru achitarea altui produs sau se pot returna.
Rambursarea sumelor se va face în contul indicat la transmiterea CERERII DE RETUR . Îndeplinirea obligației de rambursare se face în termen de maxim 14 zile de la primirea de către Design Solutions Studio SRL a produsului returnat.
Obligațiile ce revin Consumatorului
Consumatorul suportă costurile de returnare.
Consumatorul la returnare unui produs trebuie să se asigure că:
-Produsele returnate sunt însoțite de manualul de utilizare (unde e cazul), certificatul de garanție în original și copie a facturii de achiziție.
– Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile și etichetele intacte)
– În cazul în care au fost achiziționate mai multe produse de același fel, nu se poate returna decât un singur produs desigilat, restul cantității este acceptată doar dacă produsele sunt sigilate.
Consumatorul este responsabil în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor așa cum este definită de Directiva 2011/83/UE, punctul (47)prezentată mai sus.
Diminuarea valorii produselor va fi penalizată după caz cu sume între 30% și 75 % din valoarea de rambursat.
Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.

 

2. Retragerea din contract sau renunțarea la cumpărare – Persoane Juridice
Persoanele juridice au condiții speciale de retur, conform celor de mai jos:
– perioada de 3 zile de la data intrării în posesie a produsului / produselor
– minim 3 comenzi finalizate (și nereturnate) în prealabil celei pentru care se dorește returnare cu o valoare de minim 10.000 de lei
– in mesajul de retragere din contract se va menționa motivul returnării și contul IBAN (obligatoriu). Formularul completat se va trimite la adresa de e-mail brickedro@gmail.ro.
– produsul returnat să fie sigilat sau nefolosit* fără urme de folosire în ambalajul original intact. (*în cazul produselor fără sigiliu specific – de asemenea în astfel de cazuri se aplică și condițiile de la PUNCTUL 3 din politica de retur)
– produsele acceptate ca retur, se vor returna în termen de maxim 3 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur
În cazul în care nu se respectă condițiile mai sus menționate, singura metodă prin care se poate accepta returnarea este cu o penalizare situată între 30% și 75% din valoarea de rambursat. Decizia de acceptare se va transmite într-un termen de maxim 72 de ore de la cererea de retur.
Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.
Termenul maxim de returnare al banilor este de 30 de zile.
Returnarea banilor se va face doar prin ordin de plată, indiferent de modalitatea de plată inițială.

 

3. Produse excluse, fără drept de returnare atât pentru Persoane Fizice cât și pentru Persoane Juridice
Următoarele categorii de produse nu se pot returna decât dacă sunt sigilate/ cutia nedeschisă/ cutia nu prezintă urme în interior că a fost deschisă:
a) produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar
b) produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
c) produse consumabile desigilate aferente oricărei categorii de produse din ofertă
d) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator – anumite produse din categoria ÎNGRIJIRE PERSONALĂ, MAMA ȘI COPILUL sau SPORT ȘI FITNESS care se folosesc pentru igiena / îngrijire corporală sau pentru alimentație.
e) produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
f) înregistrări audio, video, sau programe informatice sigilate desigilate
g) furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material
Aceste excepții se aplică conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.
De asemenea nu vor putea fi returnate:
1.Produsele care au fost aduse pe “Comandă Specială”*
*(COMANDĂ SPECIALĂ este definită ca fiind lista de produse comandată de către Consumator și care nu se află în stocul uzual al Furnizorului dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme și a plații unui avans, în termenii agreați de părți.)
2. Sumele încasate pentru Servicii (transport, manevrare, ambalare, testare, asamblare, sau orice alt serviciu listat în categoria Servicii prestat către consumator);